Appikene mu peiks on juut!?!?!

See on ikka väga naljakas, kuidas kõigil Eestis on mingi väga kummaline arusaam juutidest. Kui kuuldakse, et mu peiks on juut, on paar tüüpilist varianti, kuidas reageeritakse.

Variant 1:

Arvamus, et mu peiks näeb välja selline:

arab-man-animated-and-rigged-3d-model-low-poly-animated-rigged-max-obj-fbx-ma-mb-mtl.jpgmen

Siis räägitakse kindlasti juurde lugu, et oi kuidas nemad neid “juudi” mehi teavad. Algul on elu ilus aga peale abielu oled nagu vang, küll pekstakse ja siis võetakse veel 2 naist. Ilmselgelt seisneb selle variandi puhul probleem moslemite ja juutide segama ajamises. Ma saan isegi aru, kust see tulla võib….Israel on ju nende jubedate moslem riikide vahel ja automaatselt lahterdatakse Israel ka nende alla. Võite täitsa rahulikud olla… juudid austavad naisi väga. Isegi haridus on lubatud, autoga võivad sõita ja hääetamas võivad käia :D Igal juhul on endal väga piinlik selliseid rumalusi kuulata. Soovitan soojalt rohkem raamatuid lugeda ja end harida ;)

Variant 2:

Screen Shot 2017-05-17 at 15.55.33.pngIMG_96311.jpgu-Ojew1.jpg

Selle variandi puhul ollakse juba natuke rohkem kursis, milline juut välja näeb ja mis nende kombed. Minu peiks ei ole ortodoks juut (ehk mega usklik) ja ei kanna must-valgeid riided, kaabut ja ei kasvata lokke. Kui Ofir oleks väga usklik, ei mõtleks ta elu sees mitte-juudist pruudi peale. Ehk siis ka see variant ei vasta tõele.

Ma ütlen kohe ausalt ära, et minu teadmised seoses juutidega olid enne Austraaliasse kolimist samuti suhteliselt piiratud. Kõrva oli jäänud, et neil on kohuvtavalt hea ärivaist, nad ei tähista jõule…neil on hannuka ja nad ei söö sealiha. Austraaliasse kolides sain endale mitmed juutidest töökaaslased ja sõbrad. Nende hulgas nii Austraalias kui ka Israelis sündinud. Vaikselt hakkasin seda kuluuri ja kombeid avastama. Õppisin, et nad ei sega omavahel liha- ja piimatooteid, käivad heades erakoolides ja neil on palju pühasi. Täpsustuseks olgu ka öeldud, et erinevalt kristlastest ja moslemitest, juudid tarbivad alkoholi.

Lisaks hakkas silma jääma ka Eesti uudistest, kes tuntud nägudest on juudid:

 

Mõned näited ka välismaalt:

 

 

Eks neid inimesi on kõvasti rohkem aga vähemalt mingi esmamulje, kes tuntud inimestest on juudid ja nagu näha, on tegu täitsa tavaliste ja toredate inimestega. Ma pikka tutvustust nende ajaloo ja kultuuri kohta siinkohal tegema ei hakanud aga võin sellest tulevikus kirjutada kui huvi on.  Küsimuste puhul võite vabalt jälle kirjutada. Vastan hea meelega :)

 

Lisa kommentaar

