Pulmade planeerimine

Palju on huvi tuntud meie pulmade planeerimise vastu, seega otsustasin selle kohta blogi postituse teha. Alustame siis täitsa algusest- pulmad toimuvad mais 2018 ja planeerimist alustasime täpselt aasta aega enne seda. Meil ei tekkinud isegi kordagi arutelu, et kus riigis pulmad toimuvad. Ofiri perekond on väga suur ja pulmade korraldamine Israelis on natuke lihtsam kui Eestis, seega toimuvadki meie pulmad just Israelis.

 

Peopaik

Koha valimise ajal olime õnneks Israelis ja kõige toredam oli see, et minu ema oli ka Israelis. Käisime koos erinevaid peopaikasi vaatamas ja kleite proovimas. Asukoha leidmisega oli meil palju probleeme, sest nii väiksele inimeste arvule ei rendita kohtasi väljagi. Eestis oleks ilmselt risti vastupidi. Meie pulma on oodatud kuskil 300 inimest ja Israelis ilusamate peokohtade välja rentimine algab 600 inimesest. Ofiri pere on muidugi nii vaimustuses- nii armas väike ja intiimne pulmapidu :D  Tavaliselt on Ofiri suguvõsas pulmad kuskil 1000de inimese ringis ja tema nõbu pulmad olid isegi pea 2000-le inimesele. Kuna pulmad ja peod on üldiselt seal väga suured, on selle jaoks ehitatud spetsiaalsed kohad, mitte ei tehta pidu mõisas vms. Korraldamine on palju lihtsam, sest koha enda poolt on kõik heli- ja valgustehnika, mööbel, kaunistused, lilled ja toitlustus.

 

Menüü

Eestis oleks meie pulma korraldamine võimatu, sest ma kahtlustan, et Eestis ei paku mitte keegi kosher cateringi. Konkreetse menüü paneme paika vahetult enne pulmi aga teada on see, et enne tseremooniat tuleb suur buffee, kus on valikus kõik maailma toidud (pasta, shushi, kebab, burgerid jne). Peale tseremooniat tuleb kolme käiguline menüü eri valikutega vastavalt külalise maitsele. Ofiri meelest on nii naljakas, et Eestis peab mitu kuud enne pulmi teada andma, kas sa sööd kala, liha või kana. Israelis valib iga külaline oma roa alles kohapeal välja. Magustoit on seal ka tavaliselt buffee stiilis aga olgem ausad… magustoidu ajaks on kõigil kõhud nii täis, et sellele seal väga suurt rõhku ei pandagi. Israeli pulmas ei ole tavaliselt torti aga mina seda ikkagi meie pulma soovin ja siit tekkis esimene naljakas probleem: Nimelt ei söö juudid liha ja piima tooteid koos. Kuna meil on menüüs liha, ei tohi pulma tort sisaldada piimatooteid. Lisaks peab ta vastama kosher nõuetele, sest ilma spetsiaalse kosher sertifikaadita ei tohi me torti peopaika sisse tuua. See tordi osa on seega veel lahtine, sest ma hetkel ei kujuta ette ka, mis piimatoodete vaba torti võiks pakkuda ja see tundub ikka jube keeruline missioon :D

Paljudel on tekkinud ka küsimus, et kas ikka alkoholi pakutakse ja siinkohal tuletan meelde, et juudid tarbivad alkoholi. Eestlased ajavad neid vist moslemitega segamini ja ilmselt siit on ka see segadus tekkinud. Juutidel on isegi pühad, kus on nö kohustus end purjus juua. Ehk siis jah, meie pulmas pakutakse kõikvõimalikku alkoholi (õlut, veini, shampust, rummi, ginni, viina, viskit jne) :D

 

Kleit

Algusesse tagasi minnes, peopaik ja kuupäev said siis esimese asjana välja valitud ning kinnitatud. Järgmiseks otsustasime Israeli disainereid külastada ja pulmakleite proovida. Kaalusin ka Eesti ja Austraalia disainereid aga olgem ausad…kes vähegi pulma moest ja disaneritest midagi teab, teab et parimad disainerid on just Israelist pärit ja ma ju ei saa seda kasutamata jätta. Mõned näited:

Screen Shot 2017-07-09 at 00.12.35.png

Screen Shot 2017-07-09 at 00.14.26.png

Screen Shot 2017-07-09 at 00.14.53.png

Screen Shot 2017-07-09 at 00.14.05.png

Screen Shot 2017-07-09 at 00.15.30.png

Valisime välja disaineri, kes mulle kleidid teeb (hetke seisuga tuleb kaks kleiti). Kuna pulmadeni on aasta jäänud, ei ole väga mõtet kleiti veel välja valida… selle aja jooksul jõuab mitu korda ümber mõelda. Küll aga kohtusin disaineriga juba paar korda, et tutvuda tema kvaliteedi, disainiga ja näha, kuidas meil omavahel klapib. Kuna kõik oli super, tegime sissemaksu ära ja ta ütles, et ta võib mulle kaks kleiti isegi nädala ajaga teha. Küll aga pean ma vähemalt 5 korda tema juures proovides käima. Hetke seisuga läheme me nagunii vähemalt 3 nädalat enne pulmi Israeli ja jõuame kleidiga juba varakult alustada. Mul on siis kaks varianti: 1) disaneril tuleb endal 4-5 kollektsiooni aastas välja ja ma võin valida mõne kleidi tema kollektsioonist 2) võin anda täpsed juhised, millist kleiti ma tahan ja ta teeb mulle mis iganes ma soovin. Igal juhul tehakse kleit täiesti nullist täpselt minu mõõtude ja eelistuste järgi. Ajad sujusid väga hästi ning leidisme ka kiiresti meikari ja juuksuri. Abielu sõrmuste kohapealt pole küsimustki- Eliise Maar :D Ja minu sõrmus on juba välja valitud, Ofiri oma pole veel nii kindel aga sellega on aega ka veel õnneks.

Ofirile ei ole veel riideid otsima hakanud aga me teame, mis värvid ja stiil talle tuleb. Kuna sinised ülikonnad on nii ära leierdatud siis see oli kohe selge, et seda teed me ei lähe.

 

Muusika

Tükk aega mõtlesime, et mida me muusikaga teeme… Ei ole mõtet väga mingit esinejat kutsuda, sest Israeli esinejad ei läheks ju eestlastele peale ja vastupidi. Seega DJ on ainuke valik ja see valik käis ka suht kiiresti. Austraalias kuulame koguaeg ühte head noort Israeli DJd, kes teeb raadiosaateid ja esineb ka pulmades. Tema agentuuril on väga lahe süsteem muide… meile saadeti üks app, kuhu me peame kasutaja tegema ja seal saame endale playlistid teha ja oma eelistused märkida. Mega lihtne ja mugav ning muidugi ta mainis, et ta ikkagi jälgib publikut ja kui meie lood ikka peale ei lähe siis tuleb ikka midagi muud mängida :D Ofir rääkis telefonis selle kutiga juba paar korda ja vahetult enne pulmi saame temaga näost näkku ka veel kokku.

Meil on juba ka välja valitud nö ava tantsu lugu. See oli ka kindel, et ei mingit Ed Sheerani! Mitte, et mulle ta lood ei meedli…vastupidi aga need on vist absoluutselt igas pulmas hetkel. :D Ja sorri pulmaosalised aga mingit spetsiaalset tantsukava me ka õppima ei hakka. Tahame päeva nautida- tantsime loomulikult ja nii nagu ikka. Ei ole siin mõtet hakata üle stressama ja üle pingutada. :D

 

Fotograaf

Kõige suuremaks proovikiviks organiseerimise juures on osutunud fotograafi ja videograafi valik. Ta pere ja sõbrad küll saatsid mulle igasuguseid nimesi ja kodulehti aga no stiil on ikka nii erinev. No tõesti, ei tahaks koledasti öelda aga minu meelest nende pulma stiil on nii võlts ja inetu. Meil Eestis ja Austraalias on just moes väga loomulikud pildid, loodus ja lihtsus. Nende pulma pildid imiteerivad moeajakirju ja on väga üle pingutatud nii poseerimise kui ka töötlusega. Huvitav, kas nad vaatavad meie pulmapilte ja mõtlevad samamoodi… et issand kui koledad ja igavad :D Kultuur ja maitse on ikka nii teine. Lisaks sellele on ju 99% kodulehtedest heebrea keeles. Oh õudust…ehk siis üritan tõlkida google abil neid ja enamus ajast näeb mu ekraan selline välja:

Screen Shot 2017-05-15 at 21.07.1618519075_10202920026277345_1285481730_o

Okei see selleks, et ma ei tea ju mitte ühtegi nime ja tegijat…ja et kõik on heebrea keeles ja võtab mega kaua aega… aga no järgmine asi on nende suhtumine. Kuna pulmad on Israelis väga populaarsed, on neil kujaga tööd ja nad ei pea väga nö hea klienditeeninduse pärast pead vaevama. Võttis ikka kõva mitu nädalat aega, kuni ma lõpuks leidsin midagi enam-vähem enda stiilis ja olin juba nii elevil, et oh lõpuks saab kaelast ära selle asja ja ei pea stressama enam aga kus sa sellega. Nimelt üks fotograaf elab peopaigast 2 h kaugusel ja ütles kohe, et tema küll nii kaugele sõita ei kavatse. Teine ütles: ma ei saa seda kuupäeva teile garanteerida, sest ma ju ometigi ei tea, mis ma aasta aja pärast teen. WTF?? Nii masendav lihtsalt. Lisaks sellele ei tohi mina ise nendega ühendust võtta ja kui Ofir neile helistab, teeb ta näo, et ta on Israelis. Põhjuseks lihtsalt see, et kuuldes, et elame välismaal on hinnad kohe topelt. Uskumatu. Muidugi olen juba kaalunud varianti fotograaf Eestist tuua aga probleem on selles, et kuna meil on 300 inimest, on vaja vähemalt kahte forograafi ja videograafi tiimi, kes kõik oleks koos harjunud töötama. Soovime, et kõik külalised ikka pildistatud ja üles filmitud saaksid ja kahjuks Eestis selliste kogemustega meeskonda võtta ei ole. Seega oleme ikka veel fotograafi jahil. :(

Kutsed

Mina otsustasin enda poolele kutsed saata elektrooniliselt, kuna infot on lihtsalt nii palju ja et kõik kuupäevaga võimalikult vara arvestada saaksid, tuli kutsed välja saata ASAP. Ofiri poolega on keerulisem..kohe saate naerda: Israelis viiakse kutsed ISIKLIKULT kõigile kohale. Jumal tänatud, et meie pulm on väike. Ma tõesti ei kujuta ette kust nad võtavad aja viia kutsed 1000le inimesele. Teiseks viiakse kutsed kohale kuskil 3 nädalat enne pulmi!!! Kui viid kutse varem, võidakse ära unustada, et sul pulmad tulemas on ja ei ilmuta kohale :D

 

Juudi pulmad

Mina olen neljas Israeli pulmas käinud ja tean mida see endast kujutab aga Ofir ei ole üheski Eesti pulmas käinud. Eks alguses ikka mõtlesin, et oleks vahva mõni eesti traditsioon või pulma mäng meie pulma sisse põimida. Hakkasin siis Ofirile tutvustama meie kombeid ja need kõik tundusid talle nii igavad või lihtsalt imelikud. Ta ütles viisakalt: Kui sa tahad, võid neid läbi viia enda külalistega :D Ehk siis pikalt kaaludes otsustasin, et parem teeme korraliku juudi pulma ja eestlastele on see kindlasti väga lahe elamus. Mõned üksikud detailid tulevad meil tüüpilisest Israeli pulmast siiski erinevad aga ma detailidesse ei hakka veel laskuma. Las mõni asi jääda külalistele üllatuseks ka.

 

Tüdrukute õhtu

Pruutnetsid Israelis kombeks ei ole aga kui oleks, ei oleks siin küsimust ka, kes made of honor oleks- Külli!!! :D Minu maailmaarmsad Külli ja Gerda planeerivad mulle Eestis tüdrukute õhtu ja Rauno hoiatas, et ka tema võib midagi korraldada. Ei jõua ära oodata!!!

 

Nime vahetus

Mina olen otsustanud Ofiri perekonna nime võtta ja seda väga mitmel põhjusel. Muidugi tähtsaim põhjus on see, et ma tahan ikkagi tulevikus lastega sama perekonna nimega olla. Teiseks, Lääts ei ole just kõige rahvusvahelisem nimi. Iga jumala kord on mul lennujaamas probleeme. Küll ei leita viisat süsteemist, küll on lennupiletil valesti kirjutatud. “Ä” kirjutatakse nimelt ametlikult “AE” ja ma peaksin oma lennupileteid ostes märkima nimeks Marilin Laeaets :D Ehk siis Marilin Simchon it is :) Kuna abiellume välismaal siis ebameeldivuste ära hoidmiseks tuleb mul nimi ikkagi ilmselt enne ära vahetada ja uus pass tellida juba Austraalias. Süsteemid-süsteemid.

 

Meil on paigas ka konkreetsed värvid ja detailid aga hetkel rohkem välja lobiseda ei soovi. Midagi vägra kreisit me ei planeeri ja hetkel ei tulegi rohkem meelde, millest rääkida. Mind võib julgelt pommitada küsimustega või kui kellelgi mõni hea idee või vihje oleks, andke teada. Me oleme ise väga elevil ja ei jõua ära oodata, et näeks juba perekonda ning kõiki sõpru ja et kõik koos tähistada! Tuleb kindlasti hea pidu :)

1.jpg

8 thoughts on “Pulmade planeerimine

  1. Eestis on videograafi+fotograafi kogenud combo Annika Metsla ja Toomas Vardja, kes on mõlemad oma ala tipud ikka :) Võib-olla tasuks uurida, sest tööd on neil fantastilised.

    • Täitsa tuttavad nimed ja aitäh soovituste eest. Kahjuks jääb neil paar asja puudu, mida meie kindlasti soovime. Õnneks aega veel on :)

  2. Marilin, tordi osas uuri vegan variante. Tean, et vegan kogukond on seal piisavalt suur, et kindlasti pakkujate valikut on ja piimatoodete vaba tort ei pea mingil juhul tähendama mingeid kompromisse kvaliteedi ega maitse osas :) Soovin sulle palju palju õnne, edu ja jaksu korraldamisel ja palju armastust teile ühist elu siduma. Kallistan!

    • Nii armas, aitäh Madli! Peab uurima jah seda vegan varianti. Muidugi on veel valikus martsipan ja sefiir aga ma olen shokohoolik, nii et vegan shokolaadi tort oleks täitsa hea idee. Kallid ja paid sulle!!

  3. Ma ei tea küll pulmade planeerimisest jne mitte midagi ja kes siin Eestis üldse tegeleb sellel alal aga kui sa juba planeerid, et võiksid ka välismaalt kohale lennutada, siis Portugalist mulle meeldis jubedalt nende inimeste looming http://vanessaivo.com/ nemad tegid video ühte pulma, kus ma käisin. Ma muidugi ei tea, mis stiili sina eelistad aga heida pilk peale 🙂

    • Vaatasin ja on jah mõnus stiil neil muidu. Me hetkel veel siiski üritame leida kohalikke, sest on ju palju lihtsam organiseerimise ja asjaajamise mõttes. Pluss oleks tore kui nad räägiksid inglise ja heebrea keelt :D Aga tänks vihje eest!

  4. Ohoo, Marilin. Tore näha, kuidas asjad edenevad – ehk saan mingai varsti valge kleidi selga :D. Millal sa siis Eestisse jõuad?

Lisa kommentaar